Ku Dolinie Wisły

• Dystans: 28.3 km
  • Suma podejść: 390 m
  • Suma zejść: 390 m

Trasa łatwa, z dużą ilością atrakcji i ładnych widoków. Wycieczkę rozpoczynamy z parkingu na pl. Tysiąclecia w centrum Chrzanowa. Ruszamy zielonym szlakiem rowerowym w kierunku ul. Kusocińskiego, na rondzie kierujemy się w lewo i ul. Zieloną dojeżdżamy do Ronda Ofiar Faszyzmu. Tu skręcamy w prawo, i ul. Sikorskiego (obwodnicą płn.-wsch.) mijając kolejne rondo dojeżdżamy do ściany lasu. Tu skręcamy w lewo. Trzymając się szlaku zielonego dojeżdżamy drogami gruntowymi do Zalewu „Chechło”. Tutaj spotykamy czerwony szlak rowerowy, wzdłuż którego dojeżdżamy do Płazy Górnej. Opuszczamy szlak, skręcamy w prawo na główną drogę i jedziemy do centrum Płazy. Mijamy znajdujący się po lewej stronie kościół oraz pałac (obecnie siedziba Domu Pomocy Społecznej). Za kościołem skręcamy w lewo i drogą asfaltową wjeżdżamy na grzbiet Płaskiej Góry, skąd rozpościera się piękny widok na Dolinę Wisły i dalej na Beskidy. Skręcamy w prawo, na 3. odnodze ponownie w prawo. Dojeżdżamy do lasu i po 1 km, na rozwidleniu, opuszczamy szlaki rowerowe. Skręcamy w prawo i podążamy żółtym szlakiem pieszym w kierunku Zamku Lipowiec. Objeżdżamy zamek, ponieważ wejście znajduje się po przeciwnej – zachodniej stronie. Dość stromą, utwardzoną drogą zjeżdżamy do Wygiełzowa. Po prawej stronie wyłania się skansen – Nadwiślański Park Etnograficzny. Wyjeżdżamy na drogę nr 781 i skręcamy w lewo na niebieski szlak rowerowy. Opuszczamy drogę asfaltową i szutrówką robimy skrót do ul. Piłsudskiego. Prowadzi ona do Zagórza, skąd ul. Podgórską udajemy się w kierunku Pogorzyc. Główną drogą (ul. Szymanowskiego) zjeżdżamy w kierunku Chrzanowa do os. Stella. Skręcamy w lewo i dalej wzdłuż czarnego szlaku rowerowego dojeżdżamy do kładki na rzeczce Chechło. Za mostkiem skręcamy w prawo i ścieżkami wzdłuż rzeczki wracamy do centrum Chrzanowa.

źródło: https://narowery.visitmalopolska.pl/trasa9

dystans (km) wysokość m n.p.m.
Wyznacz trasę Pobierz GPX

Miejsca na trasie

Kościół pw. Świętego Mikołaja w Chrzanowie

Parafia św. Mikołaja – rzymskokatolicka parafia znajdująca się w Chrzanowie, na osiedlu...

Zamek Lipowiec

Zamek Lipowiec – ruiny zamku biskupów krakowskich leżącego na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej,...

Muzeum Małopolski Zachodniej Wygiełzów

Muzeum Małopolski Zachodniej kiedyś nosiło nazwę Muzeum Nadwiślański Park Etnograficzny i Zamek...