Nad Jeziorem Rożnowskim

• Dystans: 37.3 km
  • Suma podejść: 950 m
  • Suma zejść: 950 m

Znaczna część trasy proponowanej wycieczki będzie z widokiem na Jezioro Rożnowskie z otaczających go wzniesień. Jesteśmy wprawdzie na pogórzu, ale czekają nas prawdziwie górskie podjazdy i zjazdy. Miejscem startu jest centrum Gródka nad Dunajcem, urokliwej letniskowej miejscowości, położonej nad Jez. Rożnowskim. Sprzed budynku urzędu gminy udajemy się główną drogą na południe wzdłuż jeziora. Na wysokości lokalu Quantum za żółtym szlakiem rowerowym odbijamy boczną uliczką w lewo. Za chwilę skręcamy w prawo, potem w lewo i na rozjeździe ponownie w lewo. Stromym podjazdem wspinamy się na widokowy grzbiet, gdzie za czerwonymi szlakami skręcamy w prawo. Po 3,5 km, na szczycie Kobylnicy Zach. skręcamy w lewo, i od południa objeżdżamy Kobylnicę z wieżą telekomunikacyjną na szczycie. Główną drogą ponownie za czerwonym szlakiem opadamy w lewo. Najpierw w Przydonicy, a następnie w Podolu-Górowej (po skręcie w lewo), mijamy drewniane kościoły. 900 m za kościołem skręcamy w prawo pod górę. Biegnie tu żółty szlak rowerowy, którym najpierw stromo wspinamy się na Majdan (512 m n.p.m.), a następnie leśną drogą zjeżdżamy do Radajowic. Na drodze głównej kierujemy się w lewo do Rożnowa, mijając kolejno ruiny zamku Tarnowskichdwór Stadnickich, a na górce w Rożnowie drewniany kościół. Spod kościoła skręcamy w prawo i koło ruin zamku Gryfitów zjeżdżamy do zapory na Dunajcu w Rożnowie. Wracamy do skrzyżowania przy kościele i udajemy się na wprost w kierunku Bartkowej. Na łuku opuszczamy ruchliwą drogę, odbijając za niebieskim szlakiem w boczną uliczkę. Szerokim łukiem objeżdżamy dolinkę i widokowym zjazdem opadamy nad jezioro. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo, i drogą 975 dojeżdżamy do Gródka, gdzie kończymy wycieczkę.

źródło: https://narowery.visitmalopolska.pl/trasa33

dystans (km) wysokość m n.p.m.
Wyznacz trasę Pobierz GPX

Miejsca na trasie

Kościół pw. Świętego Wojciecha Biskupa i Męczennika

Kościół św. Wojciecha – kościół rzymskokatolicki znajdujący się na Rynku Głównym w Krakowie....

Kościół pw. Podwyższenia Krzyża Świętego w Podolu-Górowej

Kościół Podwyższenia Krzyża Świętego w Podolu-Górowej – drewniana świątynia w Podolu-Górowej w...