W Dolinie Soły

• Dystans: 45.9 km
  • Suma podejść: 274 m
  • Suma zejść: 274 m

Trasa łatwa, idealnie nadająca się na rodzinna wycieczkę. Spod dworca kolejowego w Oświęcimiu ruszamy ul. Dworcową, po 1 km spotykamy zielony szlak rowerowy i skręcamy za nim w lewo w ul. Polną. Przekraczamy drogę nr 44 obok stadionu, przechodzimy kładką nad Sołą i jedziemy do centrum. Objeżdżamy zamek, mijamy rynek, kościół i główną drogą (ul. Dąbrowskiego) jedziemy na wschód. Przed stacją benzynową za czerwonym szlakiem skręcamy w prawo w alejkę parkową. Jedziemy obok hali lodowej do ronda i dalej prosto drogą 44. Zbliżając się do stawów, przed zakrętem drogi, skręcamy w lewo na Porębę Wielką. Tam po prawej stronie drewniany kościół, a nieco dalej z lewej - pałac Bobrowskich. Żółtym szlakiem rowerowym dojeżdżamy do Polanki Wielkiej, gdzie możemy zwiedzić kolejny drewniany kościółpałac. Dalej jedziemy 1,5 km drogą 949, by za urzędem gminy skręcić za czarnym szlakiem rowerowym w lewo, w ul. Pasternik. Dojeżdżamy nim do przysiółka Granica Osiecka. Tutaj na łuku szosy w lewo, opuszczamy szlak jadąc gruntową ścieżką na wprost wzdłuż lasu. Przy zabudowaniach nieco w prawo, dalej prosto do drogi 949. Ponownie czarnym szlakiem do Łaz, tutaj w lewo do Grojca. W Grojcu mijamy kolejno: kościół drewniany, pałac Radziwiłłów, a za wsią prywatny skansen pszczelarstwa. Po 2 km zwiedzamy w Osieku Dolnym pałac Rudzińskich. Przekraczamy drogę 949 i wzdłuż stawów jedziemy na wprost. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo, przekraczamy drogę 948, mijamy Bielany. Za mostem na Sole jedziemy za czerwonym szlakiem rowerowym w prawo i dalej polną drogą wzdłuż rzeki docieramy do Zasola. Drogą asfaltową przez Skidzyn, Wilczkowice i koło pałacu w Rajsku wracamy do Oświęcimia. Na rondzie kierujemy się w lewo, dalej po 800 m za szlakiem zielonym w prawo i po chwili znajdujemy się obok wejścia do dawnego obozu Auschwitz-Birkenau. Za ogrodzeniem w lewo i ul. Leszczyńskiej dojeżdżamy z powrotem do dworca PKP.

źródło: https://narowery.visitmalopolska.pl/trasa11

dystans (km) wysokość m n.p.m.
Wyznacz trasę Pobierz GPX

Miejsca na trasie

Kościół pw. Świętego Mikołaja w Polance Wielkiej

Kościół św. Mikołaja w Polance Wielkiej – obecnie nieużytkowany drewniany kościół znajdujący się w...

Kościół pw. Świętego Bartłomieja w Porębie Wielkiej

Kościół pod wezwaniem św. Bartłomieja w Porębie Wielkiej – zabytkowy, drewniany kościół parafialny...

Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau

Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu – muzeum utworzone w 1947 staraniem byłych...

Kościół pw. Świętego Wawrzyńca w Grojcu

Kościół pod wezwaniem św. Wawrzyńca w Grojcu – obecnie nieużytkowany, zabytkowy, drewniany kościół...